
Butikk
BRUKSVILKÅR
1. GENERELT
Ved å gjennomføre et kjøp på www.kvistbyegenes.no inngås det avtale mellom selger KVIST BY EGENES (org nr 993 053 791 MVA) og deg som kjøper.
Kvist by egenes forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.
Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
2. BETALING
Du kan betale med Visa og Mastercard. Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna.
3. FRAKT OG LEVERING
Vi benytter Posten / Bring som fraktleverandør på alle våre pakker. Du vil motta din pakke i postkassen eller på ditt nærmeste utleveringssted dersom levering hjem ikke er et alternativ.
Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller èn virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker blir sendt enten fra Kvinesdal. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.
SPORING AV PAKKEN
I bekreftelsen vil du få tilsendt sporingsnummer på pakken din så du selv kan spore hvor pakken din er: https://sporing.posten.no/sporing/
KUNDENS ANSVAR FOR RIKTIG ADRESSE OG FOR Å HENTE SIN PAKKE
Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Har du oppgitt feil adresse må du ta kontakt med oss på epost kvistbyegenes@gmail.com snarest.
Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller post i butikk når den er levert. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten.
PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET
Pakker som sendes via Poste/Bring og ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle ordrer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 250,-. Vi kansellerer også automatisk ordren når vi mottar den.
3.1 Forsinket levering
Ved forsinket levering har kunde rett til til å heve kjøp.
4. ANGRERETT
Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Du trenger ikke å oppgi noe grunn.
ANGRERETT OG RETUR
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen innen 14 dager etter mottagelsen. Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen slik den ble mottatt.
Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Ved bytte er det viktig at forseglingen ikke er brutt.
Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket.
Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Muligheten til sporing og forsikring frafaller dersom du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Send oss gjerne mail med melding om retur og sendingsnummer.
Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.
Pakken kan kun sendes til
Hobbymaks, Trælandsveien 11, 4480, Kvinsedal
NB! Angreretten gjelder ikke for bestillingsvarer.
Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-5 virkedager etter vi har mottatt din returpakke.
Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna og Stripe, og du kan forvente at det tar mellom 1-5 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.
Dersom du har benyttet Klarna-faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna ( https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/ ) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.
Reklamasjon
Hvis det er en feil/mangler med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice (kvistbyegenes@gmail.com) slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Hobby maks
Trælandsveien 11
4480 Kvinesdal
4.1 REKLAMASJON OG GARANTI
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjelden i Norge og etter norsk lov. Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til en av vårt lager, eller sende oss en e-post med bilder av varen, slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle.
Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte kvistbyegenes@gmail.com
Kvist by Egenes følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
5. KOMMUNIKASJON
Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre.
5.1 Kundeservice
Kvist by Egenes besvarer alle henvendelser om kjøp og bestillinger innen 48 timer.
Ivar Egenes
Gründer
Kvist er en liten familiebedrift i Kvinesdal som bruker råstoffer fra nærområdet. Vårt fokus er å lage miljøvennlige og bærekraftige produkter med kvalitet som varer i generasjoner.